sobota, 10 maja 2014

Tiulówka z lamówką


Pierwszy raz miałam okazję szyć tiulówkę. Spódniczka dla Pauliny. Do tej pory szyłam halki jednak sposób ich wykonania różni się od tiulowej spódnicy. 



W halce tiul musi być sztywny (tzw. sztywnik) im bardziej, tym lepiej. W spódnicy proponuję tiul o średniej sztywności oraz ułożenie "oczek" pionowo - nie poziomo, ponieważ przy marszczeniu tkanina lepiej się układa. To uwaga poparta doświadczaniem. Wycięłam pas oczkami poziomo i zaczęłam marszczyć - spódniczka "stała " jak u baletnicy:) Zdjęcia są tragiczne, ale robiłam wtedy milion rzeczy na raz i to cud, że zdążyłam pstryknąć cokolwiek. Pasek z tyłu nieskończony:) W wersji ostatecznej pasek zapinany na 3 guziczki i zamek kryty.
Pozdrawiam, Dorota

                                                       

21 komentarzy:

  1. W Krakowie, sklep nazywa się Madec. ul. Filipa 7

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczna spódniczka - elegancka, ale odważna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio widziałam przecudowny tiul w obłędnym, obłęędnym karmelowym kolorze... Nie kupiłam, przemówił rozsądek (no ale co Ty z tym babo zrobisz?). Teraz, patrząc na Twoją kiecę, trochę żałuję;) Świetnie ujarzmiłaś tiul tą lamówką!

    OdpowiedzUsuń
  4. super ! Nie miałam jeszcze okazji szyć z tiulu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie wykończony dół, bardzo mi się podoba. Dobrze że napisałaś o tym ułożeniu oczek, bo mam w planie uszyć spódnicę z tiulu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. genialna!

    zapraszam do mnie w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zainspirowałaś się projektem Sylwii Majdan :) spódnica jest piękna

    OdpowiedzUsuń
  8. barrrdzo bardzo mi się podoba! aż złapałam smaka na podobną :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. Mogę uszyć na zamówienie. Cena do uzgodnienia, poproszę o maila.

      Usuń
  10. mam pytanie :)uszylaby mi pani taka spodniczke?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście , proszę napisać do mnie, strona główna, zakładka kontakt. Pozdrawiam

      Usuń
  11. Piękna, jaką długość materiału zużyłaś na uszycie jednej warstwy? :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jaka jest dlugos tej spodnicy? pzdr

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wszystkim za komentarze.