niedziela, 26 października 2014

Długa suknia z braletem


Długa miętowa sukienka dla Pauliny. Dziewczyny stawiają przede mną coraz większe wyzwania :) Po raz pierwszy miałam okazję konstruować gorsetowy top z wymodelowanymi miseczkami, w szkole nigdy tego nie robiliśmy, szyłam więc intuicyjnie. Konstrukcja metodą prób i błędów. 




Sukienka w wersji ostatecznej ma ramiączka i taki też był pierwotny projekt, bez ramiączek zjeżdża w dół z manekina i wygląda to zabawnie, bo manekin w porównaniu do Pauliny wypada dość płasko :). Poniżej zamieściłam bardziej szczegółowe zdjęcia braletu. Zdjęcia sukienki robione jak zwykle na ostatnią chwilę, ale ogólny zamysł widać. Góra dość odważna, długi dół to równoważy, a kolor uspokaja. Na sylwetce wygląda bardzo efektownie. Być może uda mi się zdobyć fotografie z imprezy na którą uszyłam tą suknię i wtedy wyedytuję posta. 
Tkaniny i akcesoria: miętowy szyfon (duuużo metrów), cienka satynka miętowa na podszewkę, klejonka do usztywnienia, gruba bawełna na drugą warstwę do gorsetu, nie wszywałam fiszbin, same szwy gorsetowe i podwójne stebnowania przy szwach usztywniały górę. 
Pozdrawiam serdecznie, Dorota


10 komentarzy:

  1. Ależ chciałabym umieć tak szyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczna suknia i bardzo ładnie uszyta.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna suknia. Góra odważna, ale mi się podoba. Tak jak piszesz, kolor uspokaja całość :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To już jest wyższa szkoła jazdy.;)
    Zdjęcia robione na Tobie czy na właścicielce? Bo coś mi te miseczki od boku nie leżą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia robiłam na właścicielce na przymiarce, ale czekam na te z ramiączkami (ostateczna wersja) - zdecydowanie lepiej wtedy wygląda gorset, bardzo fajnie podnosi i bardziej zakrywa biust, lepiej przylega do ciała.

      Usuń
  5. Świetna ! :) Ile ja robiłam podejść do konstrukcji gorsetu to nawet nie zliczę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z konstrukcją gorsetu jako całość sobie radzę, ale te miseczki dały mi w kość. Dużo czasu upłynęło, zanim mnie oświeciło jak mam wymodelować poszczególne części :)

      Usuń
  6. Widać, że dużo pracy w to włożyłaś. Suknia prezentuje się pięknie. Następnym razem będzie już łatwiej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda bardzo dobrze, dla mnie te miseczki byłyby trochę za szeroko rozstawione, ale to kwestia indywidualna. Pokażesz całość?

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurczaki, nie wiem czemu na początku nie wyświetliło mi się wszystko! Bardzo ładna sukienka!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wszystkim za komentarze.